2010. december 9., csütörtök

Rakott pulyka


Az ötletet adó recpetet Áginál láttam. Kicsit a mi szánk ízére formáltam.

Hozzávalók:

1 kg pulykamell
só, bors, oregánó, kakukkfű, olaj
tej, fokhagyma, vöröshagyma, száraz kenyér
gomba
2 tojás
10 szelet bacon szalonna

Kb. fél deci olajban elkevertem sót, borsot (nekem színes őrlősöm van, található benne: feketebors, koriander, rózsabors, szegfűbors) és előző este alaposan megkentem vele a vékonyra szeletelt húsok mindkét oldalát. Hűtőben pihent éjszakára. Kb. egy deci tejbe belereszeltem két gerezd fokhagymát és egy kisebb vöröshagymát, sóztam, borsoztam, majd beleáztattam a száraz kenyércsücskömet. Egy doboz gombával és két egész tojással egyetemben ment a turmixgépbe, hogy egynemű massza legyen belőle. Egy 21*23 cm-s szilikon formának az aljába lefektettem öt szelet szalonnát, rákerült a hús egyik fele, majd a töltelék. Befedtem a maradék hússal és a másik öt szelet szalonnával. Fólia alatt sült kb. egy órát, ezután tálra borítottam. Majonézes burgonyával ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése