2009. november 23., hétfő

Túrós csiga


Csajok mostanában teljesen oda meg vissza vannak a csigabigáért. Mindegy, hogy kakaós v. túrós, esetleg pizzás, lényeg a formája.
Tészta:
50 dkg liszt
3,5 dkg olvasztott vaj
2 ek. olívaolaj
egy zacskó szárított élesztő
3 dl tej
4 ek. cukor
1 tojás
A hozzávalókból géppel tésztát dagasztok és duplájára kelesztem. Téglalap alakúra nyújtom és megkenem a töltelékkel. Ma egy túróban dolgoztam el egy tojássárgát, négy ek. porcukrot és egy citrom reszelt héját. A tésztát olvasztott vajjal megkentem és erre jött a túró. Feltekertem, szeleteltem és a tepsin még kelt egy kicsit. Majd ment a sütőbe kb. 25 percre 180 fokban.

A múlt heti pizzáshoz, vettem egy tubusos pizzakrémet, ez került a tésztára. Aszalt paradicsom és olajbogyó darabkák, 10 dkg szeletelt sonka és 10-10 dkg reszelt trappista és gouda sajt. Finom lett úgy is. A tésztából a cukrot kihagytam (csak az élesztő felfuttatásához használtam keveset) viszont tettem bele jó egy ek. sót, oregánót és őröltem bele borsot.


Egy tartalmasabb leves után édesen és sósan is nagyon laktató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése