2011. augusztus 22., hétfő

Puncs kocka


Hat tojásból piskótát sütöttem egy 20*30 cm tepsiben. Kihűlés után három lapra vágtam, majd a középsőt felkockáztam.

"krém":
1,5 dl víz
8 dkg cukor
1 citrom héja
fél citrom leve
rum ízlés szerint
1 vaníliás cukor
kb. 10 dkg lekvár

A vizet és a cukrot összefőzzük, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és felforraljuk. Leöntjük vele a piskótakockákat és alaposan összeforgatjuk. Miután kihűlt a maradék két lap közzé töltjük és egy éjszakára hűtőbe tesszük. A lapokat töltés előtt megkentem még lekvárral. A kész sütire egy tálcát borítottam, és egy fél kilós margarint tettem rá, hogy tömörödjön a sütemény. Tálalás előtt felkockáztam és rácsra tettem, majd rózsaszín festékkel színezett és rum aromával ízesített fondannal öntöttem nyakon a kockákat, amely után mentek is vissza a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése