2011. augusztus 18., csütörtök

Bounty rizsfelfújt



Múlt hét végén az Ikeában voltunk és vettem ezeket a helyes kis formákat. Ki kellett próbálni ;-)

Rizskoch:

30 dkg rizs
2 dl víz
1 l tej
1 felhasított vaníliarúd
5 dkg vaj
15 dkg cukor
5 tojás
2 evőkanál liszt (elhagyható)

A rizst felteszem főni a vízben, időnként átkeverem, ha elfőtte a vizet, megsózom és felöntöm a tejjel. Beleteszem a vaníliát és hagyom, hogy megszívja magát a rizs. Alacsony hőfokon és gyakran kevergetve. Miután elzárom a gázt, belekeverem a vajat és hagyom kihűlni. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem, a sárgáját a cukorral fehéredésig keverem. Ha kihűlt a rizs, kiveszem a vaníliarudat, a magokat gondosan belekapargatom és hozzákeverem a tojások sárgáját, majd a lisztet és végül óvatosan beleforgatom a tojáshabot is.
Én tortaformában szoktam sütni, gyerekek szívesebben eszik így. Most egy kis részt kivettem belőle és 5 dkg étcsoki forgácsot és 5 dkg kókuszreszeléket kevertem hozzá. A kivajazott formákba kanalaztam és kb. 25 percig sütöttem 220 fokon. A széleit késsel meglazítva szépen ki lehetett borítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése