2012. június 6., szerda

Rebarbarahabos eperdarabos ekler fánk

Tészta:
1,25 dl víz
12 dkg vaj
12 dkg liszt
4 nagy tojás
csipet só
1 tk. cukor

A vizet a vajjal és a sóval cukorral egy lábasban feltettem melegedni.Mikor forrt, hozzátettem a lisztet és folyamatosan keverve négy percig főztem.


Levettem a tűzről és hűlni hagytam egy kicsit, majd robotgéppel egyenként beledolgoztam a tojásokat. Habzsákkal nyomtam a kiolajozott tepsire ujjnyi csíkokat, a gyerekek miatt nem akartam nagyokat készíteni.
Előmelegített sütőben 230 fokon sütöttem légkeveréses üzemmódban 8 percig, mielőtt betettem a tepsit kézzel vizet fröcsköltem a sütőbe, hogy legyen gőz.
Amíg nem jön fel és nem lesz kérges a piskóta, addig nem szabad a sütőt kinyitni, különben összeesik a tészta. Nyolc perc után visszavettem a hőfokot 200-ra és még öt percig szárítottam az ekleret.
A kihűlt piskótákat hosszában kettévágtam és megtöltöttem, porcukorral megszórtam a tetejét.

Krém:
3 szál rebarbara
1/4 tubus cukrozott sűrített tej
250 ml tejszín kemény habbá verve
5-6 szem eper apróra vágva

A rebarbarát megmostam, megtisztítottam, és két centis darabokra vágtam, jénaiban megsütöttem a sütőben (még előző este). Örömmel láttam, hogy a háromból egy szál, belül is rózsaszín és szép színe lesz a krémemnek. A kihűlt rebarbarát a sűrített tejjel botmixerrel pürésítettem, majd hozzáforgattam a tejszínhabot és az eperdarabokat. Pluszban cukrot nem adtam hozzá, kellemesen savanykás krém lett a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése