2012. május 22., kedd

Repül a raj

az oviig meg sem áll. Évzáró van ma a Lepke csoportban, utána zsúrt tartunk a csoport ballagóinak. Én ezeket a méhecskéket készítettem.

Tészta:

20 dkg natúr krémsajt
20 dkg fehércsokoládé
4 tojás
4 ek. cukor
4 ek. liszt
csipet só
1 tk. sütőpor
1 rúd vanília kikapart magjai elhagyható)

Bevonáshoz:

kb. 30 dkg fehér csoki
sárga ételfesték (nekem wilton)
kb. 6 dkg étcsoki
szeletelt mandula

A tojások sárgáját a cukorral és a vanília magjaival habosra keverem. A fehérjéket a csipet sóval kemény habbá verem. A sárgájához szitálom a sütőporos lisztet és hozzáadom a hab harmadát. Itt meg robotgéppel dolgozom és egynemű masszát keverek belőle. Ezután fakanálra váltok és a maradék habot óvatosan forgatom hozzá, hogy ne törjem meg.
Megsütöm és ha kihűlt apróra tépkedem.

A csokit felolvasztom és összekeverem a sajttal. Beleteszem a fele tésztát és botmixerrel pürésítem. A második adag tésztát már több részletben adagoltam, de végül felvette az egészet. Pár órára hűtőbe kell tenni, hogy utána jól formázható legyen.

Egy hungarocell lapot bekészítettem, lefedtem alufóliával és jöhetett a formázás. Előbb gömböt gyúrtam, hogy szép sima legyen, majd kis hurkát formáztam belőle és fogpiszkálóra szúrtam.
Amikor mind készen volt, ismét eltöltött egy kis időt a hűtőben, hogy lehűljön.
Ezalatt felolvasztottam a fehér csokit és sárgára színezem. A festékem nem szereti ezt a bakós bevonócsokit, mert nem lesz szép sárga, pedig a marcipánt csodaszép citromsárgára festi, de ezt csak ilyen vanília színűre.

Egyenként megmártogatom, lecsepegtetem, visszaszúrom a tésztahengereket, majd ismét hűtőbe kerülnek.
Az étcsokit is felolvasztom, zacskóba töltöm és nagyon pici lyukat vágok rajta. Minden hurka hátára három csíkot rajzolok. A szemeket, szájakat és a csokiba mártott fogpiszkálóval rajzoltam.



Ezután jön a legmelósabb rész, a mandula szeletek egyik végét egyenesre kell vágni, a már dermedő fehér(sárga) csokiba mártani és az oldalához tapasztani.
A csápja étcsoki dara lenne, de rosszul emlékeztem és nem volt itthon, boltba menni meg már nem volt lehetőségem, így lemaradt, de szerintem így is felismerhető a kis csapat.
Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése