2013. február 5., kedd

Vasárnapi reggeli - délutáni süti

A facebook-on láttam ezt a jópofa reggeli ötletet, szerintem minden gyereknél tuti siker.
Csak egy virsli és egy tojás kell hozzá fejenként. A virslit bevagdossuk kb. centinként, felénél kicsit tovább, de óvatosan, mert ha túl mélyen vágjuk, a kör alakra hajtásnál eltörhet. Fogpiszkálóval rögzítjük a végét. Serpenyőbe tesszük, a közepébe cseppentünk pár csepp olajat és beleütünk egy tojás fehérjét. Átsütjük a tojást, némi zölddel díszítjük és mehet is az asztalra.

Nálunk öt darab készült vasárnap reggel, így pontosan öt tojásfehérjém maradt, amivel kezdenem kellett valamit.

Tészta:
20 dkg liszt
15 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tk. sütőpor
csipet só
3-4 ek. hideg víz
A hozzávalókból gyors mozdulattal tésztát gyúrtam, majd a négyzet alakú kapcsos tortaformámba nyomkodtam és a hűtőbe tettem kb. negyven percre.

Hab a tetejére:
5 tojásfehérje kemény habbá verve
20 dkg reszelt étcsokoládé
15 dkg cukrozott, darált dió
15 dkg cukrozott, darált mogyoró
5 dkg durvára vágott dió(tehetünk bele csokilencsét is)

A tojáshabba beleforgatjuk a többi hozzávalót (nem mondom, hogy óvatosan, mert nálunk a csajok csinálták:-)
Tortasimítóval kentem a tészta tetejére és forró sütőben sült kb. 30 percet. Még forrón vágtam kockákra, később esélyes, hogy törik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése