2011. április 26., kedd

Húsvét
















Tojásnyúl, keksznyúl a gyerekek kedvéért.

A tojásokat keményre főztem, majd az alját levágtam, hogy legyen talpuk. Óvatosan kiszedtem a sárgákat, majd összekevertem sóval, borssal, mustárral, kevés tejföllel és visszatöltöttem a krémet a tojásokba. A füleket répából vágtam, az arca gulyáskrém.

A nyuszik tésztája a farsangi mackóké.

2/3 bögre olvasztott vaj
egy rúd vanília kikapart magjai
1 bögre cukor
2 egész tojás
2 és 1/2 bögre liszt
1/2 bögre kakaópor
1/2 tk. sütőpor
csipet só
gyömbér
fahéj

A fejeknek diónyi gombócot formáztam, a füleknek hurkákat készítettem, amelyeknek a végét kicsit elkeskenyítettem. A gombócokba szúrtam a spatulákat és tenyérrel kicsit ellapítottam őket, a füleket nem bántottam, a sütőben maguktól lapultak kissé el. Kihűlés után cukormázzal rajzoltam a nyusziknak pofit.

Készült még muffin.

A tésztához:
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 dkg cukrozatlan kakaópor
  • ½ kávéskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • 4 tojás
  • 12 dkg cukor
A krémhez 2,5 dl tejszínben olvasztottam fel másfél tábla étcsokit, majd jól lehűtöttem. Kétféle ízben készültek. A másikhoz 2,5 dl frissen facsart narancslevet ízesítettem két evőkanál cukorral, majd egy fél csomag vaníliás pudingporral sűrű krémmé főztem. Kihűlés után 10 dkg ricottával kevertem habosra.
A kihűlt sütik közepét kikapartam és megtöltöttem a kétféle krémmel. A csokisak tetejét a maradék étcsokit felolvasztva bevontam és marcipánnyuszikkal díszítettem. A narancsosakra cukormáz segítségével csirke "arcot" rajzoltam. Sajnos a krém és a cukormáz nem jött ki egymással és elfolyósodott a rajz.


A lányokkal készítettünk még szombaton báránykákat fültisztító pálcikából. Nagyon helyesek lettek, bár elég babra munka és sokáig szárad a sok ragasztó miatt.



Ötlet innen:

http://5letes.hu/news.php?extend.555.2

Tervben volt még ez is, de nem jutott rá idő. Sebaj, majd jövőre, akkor már Panni is ügyeskedik majd velünk:

http://5letes.hu/news.php?extend.559.2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése