2012. április 14., szombat

Csibe és nyuszi "nyalóka"



Az eredeti ötleteket itt és itt találtam. A nyuszi arcához és a csibe lábához is Dr.Oetker díszítőcukot használtam. (rózsaszín és lila szívecskék, színes virágok) A nyuszi fülével voltam bajban, mert még a Müllerben (Fehérváron itt találtam a legnagyobb gumicukor választékot) sem találtam ilyen gumicukrot. Végül egy rózsaszín rudakat tartalmazó csomagot választottam, de nem az igazi.
Tésztának a Blikk Recept magazinban található fehércsokoládés tojáspralinét választottam.

10 dkg olvasztott fehércsokoládé
25 dkg darált babapiskóta
2 ek. eperlekvár
1 dl vízzel higított eperszörp

Díszítéshez
még kb 30 dkg olvasztott fehércsokoládé
ételfesték (nálam Wilton)
díszítőcukor(virág, szív, barna és fehér golyók)
marcipán (csibe csőre)
saslik v. hurkapálca


A tésztát jól összegyúrtam, majd kb. fél órára hűtőbe tettem. Előkészítettem a pálcákat és megolvasztottam kb. 3 dkg csokit. A csibe és nyuszi formákat megformáztam a tésztából. A pácikák végét megmártottam a csokiban, majd beleszúrtam a tésztába. Tálcára tettem és kb. másfél órát hűtőben tartottam.
Bevonás előtt két tálkában megolvasztottam a maradék csokit és rózsaszínre ill. sárgára színeztem. A kis darab marcipánt narancssárgára festettem.
Kiválogattam a sárga cukorvirágokat és barna cukorgolyókat és mindent a kezem ügyébe készítettem. megmártottam a gömböket a sárga csokiban, a felesleget lecsepegtettem és felhelyeztem a szemeket, lábakat, csőrt. Gyorsan kell dolgozni, mert a hideg tésztán gyorsan köt a csoki.
A nyulakkal hasonlóan jártam el, csak ott a gumicukorfülekkel kezdtem a felhelyezést a rózsaszín csokiba forgatás után. Szájat olvasztott étcsokiból festettem nekik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése