2014. január 16., csütörtök

A paleo és én

Hosszú beszámolót még nem tudok írni, mert január hatodikán kezdtem az egészet.

Miért?

Fogyni szeretnék.

Miért pont paleo?

Szimpatikus volt, hogy mindent lehet enni. Ez így elsőre furcsának tűnhet, ha elolvassátok, hogy mi mindent nem lehet enni.  Viszont a megengedett alapanyagokból is lehet változatos és finom ételeket készíteni és egészen finom és szép édességeket is. Persze mivel fogyni  szeretnék, nem nasizhatok ész nélkül, de ha nagyon megkívánom az édességet, akkor készítek pl. paleo csokikrémet avokádóból és kakaóporból egy kis mézzel. Hétvégén is tudok enni a nagyszülőknél, mert pl. a húsleves is belefér az étrendbe.


Ami számomra nehézséget okoz

Minden nap főznöm kell és muszáj előre tervezni, mert most nincs az, hogy nem volt kedvem főzni és beugrom a büfébe a melóhelyen egy szendvicsért. A gyerekeknek néha külön is kell főznöm, mert nem esznek meg mindent. Pl. vacsorára saláta volt csirkehússal, nekik készítettem krumplipürét is, mert annyi zöldsalátát nem esznek meg, amitől jól is laknak.
A családdal megszerettetni az életmódváltást, na az sem lesz egyszerű.


Ahonnan ihletet merítek
http://pocakpanna.blogspot.hu/

http://trollakonyhamban.blogspot.hu/

http://paleo-konyha.blogspot.hu/

Mit vettem:

-gesztenyeliszt (ez a legdrágább tétel a bevásárlólistámon, de nem is fogy belőle annyi, mint a rendes lisztből)
- kókuszliszt
-mandula (héjas egészet vettem, otthon blansíroztam, daráltam)
- kesudió (bár sokak szerint ezt sem lehet enni a paleós étrendbe, mégis rengeteg receptben láttam)
- kókuszolaj
-kókuszreszelék
- bio ételízesítők
- utifű maghéj
-chia mag
-kókusztej
-cocomas
- eritrit

A végére egy recept, ami szerintem nagyon finom.
Eredetileg egy amerikai palacsinta recept, én kicsit átalakítottam és tepsiben, sütőben sütöttem. 2 dl-s teásbögrét használtam a méréshez.

2 tojás
fél rúd vanília kikapart magja
1/2 csésze Alnatura (DM) feketeribizlis almapüré (bio)
1 csésze őrölt mandula
1/2 csésze kókuszliszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna
csipet só

A tojást a vaníliával kicsit felvertem, hozzáadtam az almapürét, majd a száraz hozzávalókat, és alaposan kikevertem. Nekem egy éjszakát hűtőben pihent, másnap szilikonos formába simítottam és kb. 20 perc alatt 180 fokon megsütöttem.
Ebből ettem reggelire gyümölccsel vagy magában, szerintem elég laktató.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése