2014. január 31., péntek

Paleo almás-citromkrémes pite

Tészta:
10 dkg darált mandula
5 dkg tápiókakeményítő
6 dkg gesztenyeliszt
4 dkg kókuszliszt
2 dkg nyírfacukor
6 dkg kókuszolaj (szilárd)

A hozzávalókból tésztát gyúrtam és nedves kézzel egy kerámia piteformába nyomkodtam, úgy, hogy karimája is legyen. Kicsit morzsálódott a tészta, nyújtani nem lehetne, de kézzel szépen el lehet egyengetni.

Almás réteg
5 nagy alma
fahéj ízlés szerint
1/2 rúd vanília felhasítva

Az almákat megmostam, lereszeltem (hámozással nem bíbelődtem) és kis lángon megpároltam fedő alatt a fahéjjal és a vaníliával. A vaníliarúdból kikapartam a magokat.

Citromkrém (ha nagyzolni szeretnénk lemon curd)

3 tojás
1 dl citromlé
7.5 dkg kókuszolaj
5 dkg méz
1 bio citrom reszelt héja

A hozzávalókat egy üvegtálba mértem és gépi habverővel jól elkevertem. Ezután gőz felett folyamatosan kevergetve pudingot főztem belőle.

A kihűlt pite tésztára simítottam az almás réteget, majd befedtem a citromkrémmel és egy éjszakára hűtőbe tettem.

Egészen szépen lehetett szeletelni és nagyon finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése