2014. február 24., hétfő

Csokis "kenyér"


Úgy kezdődött, hogy megláttam ezt pénteken délután:
http://divany.hu/alapkonyha/2014/02/21/penteki_suti_duplancsokis_teltemeto/

Azonnal elkapott az "ez kell nekem" érzés. Vasárnap délután készült el a család tiramisujával együtt. Paleósítás közben kiderült, hogy összesen hét dkg kókuszolajam van itthon, így nem volt kérdés az arányok átalakítása, adott volt a zsiradék mennyisége.
7 dkg kókuszolaj
7 dkg zéró xukor
4 tojás sárgája
4 tojás fehérje kemény habbá verve
10 dkg gesztenyeliszt
10 dkg őrölt, blansírozott mandula
2 ek. bio kakaópor
1/2 tk sütőpor (mindenmentes)
10 dkg olvasztott étcsokoládé( nálam fele házi csoki, kakaóvajból és kakaóbabtöretből)

Az olajat a cukorral és a tojássárgákkal alaposan kikevertem, hozzáadtam a liszteket, a kakaóport és a sütőport. Felolvasztottam az étcsokit és hozzákevertem, majd óvatosan adagoltam a tojáshabot. A legkisebb kenyérsütő formámba sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. Kb. 50 percig sütöttem, félidőben letakartam a tetejét papírral, hogy ne égjen meg.

Gyönyörűen szeletelhető, nem száraz, nem tömör és finom kis süti.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése