2014. február 27., csütörtök

Dió v. mogyoróhabos süti

Hozzávalók:
Tészta:
10 dkg blansírozott, darált mandula
1 tojás
1/2 tk. állati zsír/kókuszolaj
késhegynyi sütőpor
Teteje:
mindenmentes szilvalekvár
4 tojás
4 ek. nyírfacukor
20 dkg dió v. mogyoró
citromhéj


A tészta hozzávalókat összegyúrtam és egy órára hűtőbe tettem. Két sütőpapír között 18 cm átmérőjű kört nyújtottam belőle. A felső sütőpapírt levettem, majd a tésztát az alsó papírral átemeltem egy tepsire és köré tettem a tortagyűrűt. Megkentem a lapot a lekvárral.
Négy tojás sárgáját négy evőkanál nyírfacukorral és a citromhéjjal habosra kevertem. A tojások fehérjét kemény habbá vertem. 20 dkg diót v. pirított törökmogyorót ledaráltam és összekevertem a cukros tojással. Apránként óvatosan beleforgattam a tojásfehérjét.
A lekvárral megkent alapra simítottam és 180 fokon tűpróbáig sütöttem, kb. 30-35 perc.

a képen a világosabb a dióhabos süti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése