2011. július 7., csütörtök

A nyár íze, illata


Főleg az illata, mert amikor elkészült, olyan átható levendulaillat volt a lakásban, hogy csoda.
Levendulaszirupot főztem. Ajándékba. Mivel csak fél évig tartható el, ez még nem karácsonyra készült, de szerintem a szárított levendulából fog még készülni pár adag decemberben is. Limaránál is található recept, de mivel ajándékba készült, nekem a Kaldeneker György-féle szimpatikusabb volt, jobban tetszik, hogy benne vannak a virágok.
Kicsit azért változtattam rajta, én kihagytam belőle a citromot, viszont belecsempésztem a vaníliát.

Hozzávalók:
42 dkg cukor
7 dl víz
1 rúd vanília
10 ág levendula

A vaníliarudat félbevágtam és hosszában is felhasítottam. A cukorral és a vízzel együtt lábasba tettem és szirupot főztem belőle. Két üvegben elosztottam a levendulaágakat és ráöntöttem a forró szirupot, majd a fél-fél vaníliarudat is az üvegbe tettem és lezártam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése