2010. július 9., péntek

Sárkány ellen sárkányfű


Tárkony - népies nevén: esztragon, tárkony, sárkánynövény
Vesetisztító és epehajtó, étvágygerjesztő hatású. A népi gyógyászatban emésztést serkentőként használják.
Tea készítéséhez három deci forró vízben keverjük el két teáskanálnyi tárkonylevelet és öt-hat perc után szűrjük le.
Fűszerként használhatjuk mártásokhoz, halakhoz, sültekhez, tojáshoz, levesekhez, zöldségekhez.

Egy jó adag tárkonyt kaptam a szomszédasszonyomtól. Megmostam, leszedtem a leveleket, majd egy részét a késes aprítómmal apróra vágtam és jó három deci 20 százalékos ecettel nyakon öntöttem. Pár nap alatt készen is lett a tárkonyecet ebben a szép napos időben. Leszűrtem és üvegbe töltöttem. Uborkasalátához kitűnő, ráadásul a cukrot is elhagyhatjuk így az öntetből, mert a tárkony semlegesíti az ecet maró hatását.

A maradék levelet megszárítottam és jól záródó fém dobozba tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése