2011. június 11., szombat

Lúdláb torta



Négy tojásból tésztát sütöttem 18 centisre állítva a tortakarikát.
4 tojás, 125 g cukor, 105 g liszt, 20 g cukrozatlan kakaópor, 1 tk. sütőpor
A kihűlt tésztát három lapra vágtam.
Négy és fél deci tejszínben felolvasztottam 10 dkg 70%-os és 6,5 dkg 50 %-os étcsokoládét, majd jó pár órára hűtőbe tettem. 50 dkg magozott meggyet meglocsoltam fél deciliter rummal, majd fél órát állni hagytam. Alaposan kinyomkodtam, majd szűrőn is lecsepegtettem. A rumos meggylével meglocsoltam a három lapból kettőt. A kihűlt csokoládés tejszínt gépi habverővel kemény habbá vertem. Egy keveset habzsákba töltöttem belőle. Az első lapot tortatálra tettem és megkentem a krémmel, megszórtam alaposan meggyszemekkel és bevontam őket krémmel. Ezután rátettem a második lapot és ugyanígy megkentem, rátettem az utolsó lapot és a maradék krémmel bevontam. A habzsákból habrózsákat nyomtam a tetejére és száras meggyszemeket ültettem rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése