2009. december 5., szombat

Fűszeres-mézes gyógylikőr

A receptet itt találtam, már lassan egy hete érik két adag a konyhaszekrényemben.

Hozzávalók egy adaghoz:
gyerekököl méretű friss gyömbér
egy csomag fahéj (egész)
egy csomag szegfűszeg (egész)
7 dl vodka
50 dkg méz

Egy másfél literes befőttesüveg aljába öntöttem a fűszereket. A gyömbért meghámoztam és apróra daraboltam (eszméletlen finom illata volt). Rácsorgattam a mézet és az egészet felöntöttem az alkohollal. Lezártam az üveget. Három napig a konyhapulton tartottam és ha arra jártam megrázogattam, hogy a méz jól elolvadjon. Aztán a szekrénybe költözött.
Jelenleg üvegekre vadászom, amik nem túl nagyok, mondjuk öt deci alattiak, de elég kicsi a kínálat a nagy áruházakban, az áruk pedig horror.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése