2010. február 24., szerda

Pogácsa helyett



A tészta már nem új itt nálam, mert szerepelt egyszer csíkos kifli néven. Az elkészítésen variáltam egy kicsit, hogy ne legyen olyan unalmas.

Fehér tészta:
20 dkg főtt melegen áttört krumpli
40 dkg liszt
1 dl víz (én a krumpli főzővizét használtam fel)
1-1 mokkáskanál cukor és só
2,5 dkg élesztő
5 dkg vaj

Piros tészta:
nagy fej hagyma
5 dkg vaj
1 ek pirospaprika
15 dkg főtt, melegen áttört krumpli
40 dkg liszt
1 dl víz
1-1 mokkáskanál só és cukor
2,5 dkg élesztő

A piros tésztához a hagymát apróra vágjuk, a vajon üvegesre sütjük, és a tűzről levéve meghintjük a paprikával. A továbbiakban mindkét tészta hozzávalóiból a tésztát dagasztunk és egy órát kelni hagyjuk. Én ezután mindkét tésztát kétfelé vettem és téglalap alakúra nyújtottam, majd egymásra fektettem egy fehéret és egy pirosat és még egy picit nyújtottam rajta, hogy összetapadjanak. Feltekertem, mintha kakaós csigát készítenék és olyan vastagra vágtam fel, mint a muffintepsim mélysége. Beleültettem a tekercseket a lyukakba és még fél órát hagytam kelni. Tojással lekentem és kb. 15 perc alatt készre sütöttem. Bableveshez ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése