2010. február 25., csütörtök

Mandulás koszorú - a ronda de finom kategóriából


A recept a Vidék íze januári számából való, ott mandulás félhold néven fut, de nekem nem volt most ennyi időm foglalkozni vele.

Tészta:
4 tojás
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
2 ek. tejföl
10 dkg liszt
1 cs. sütőpor
3 ek. kakaó

Krém: 4 dl tej, 15 dkg búzadara, 20 dkg porcukor, 25 dkg vaj v. margarin, 3-4 tk. mandulaaroma

Tetejére: 10 dkg tortabevonó

A tészta hozzávalóit jól kikeverjük és 190-200 fokra előmelegített sütőben megsütjük.
A tejet felforraljuk, hozzáadjuk a darát és a cukrot és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük. Ha kihűlt, hozzákeverjük a puha vajat és az aromát. Ha kihűlt a tészta, rákenjük a krémet, hűtőbe tesszük, hogy kicsit dermedjen, majd a felolvasztott bevonót a tetejére kenjünk egyenletesen. Tálalásig hűtőbe tesszük.

Én koszorú formában sütöttem és fél adagból dolgoztam a tésztánál és a krémnél is. Az összhatást a csoki rontotta el. Apósom ugyanis táblaszámra hordja haza külföldi útjairól a törtmogyorós Derby csokit, amit nálunk senki sem eszik meg. Gondoltam bevonónak jó lesz, hát tévedtem, ugyanis nem lehet vele szépen dolgozni. Így ilyen kis ronda lett a süti, viszont az íze tényleg jó!



Az eredeti recept szerint téglalap (30*40) alakúra készítjük a süteményt és a végén (de ne várjuk meg, hogy a csoki teljesen megdermedjen a tetején) félhold alakúra szaggatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése