2010. február 10., szerda

Rózsaszín torta


Legalábbis kívülről.

Előző este elővettem két zacskó 2,5 dl-s tejszínt a hűtőmből és az egyikben 20 dkg étcsokit a másikban pedig 20 dkg nutellát olvasztottam meg, kis lángon, vigyázva nehogy felforraljam. Kihűlés után az éjszakát hűtőben töltötték.
Másnap reggel 10 tojásból piskótatésztát kevertem. A fehérjéket csipet sóval keményre vertem. A sárgáját 10 evőkanál cukorral, 3 evőkanál édesítetlen sötét kakaóporral habosra kevertem. Majd hozzáadtam 8 evőkanál lisztet és egy sütőport, valamint a tojáshab felét. Ezt még mindig robotgéppel jól elkevertettem, majd a maradék habot óvatosan fakanállal forgattam hozzá. nem egyben sütöttem meg, hanem három lapot sütöttem belőle. Közben a krémnek valókat kemény habbá vertem. A nutellás kicsit lágyabb lett, ezért az került a torta második lapjára és bevonatnak is. Aztán jött a macerásabb rész a pillecukor bevonat, amit málnapiros ételfestékkel színeztem, ill. egy kis részét zöld festékkel a levelekhez. A bevonatot kör alakúra nyújtottam és óvatosan a tortára simítottam a leeső részekből lettek a virágok, a levelek és körben a csavart díszítés.
A pillecukor bevonatról itt írtam korábban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése