2009. szeptember 4., péntek

Fűszeres almamuffin



Hozzávalók 18 darabhoz:
48 dkg liszt (finom)
egy csomag sütőpor
2 kávéskanál fahéj
egy kávéskanál mézeskalács fűszer
20 dkg cukor (barna)
4 db alma (reszelve)
2 db tojás

4 dl tej
10 dkg vaj

A hatlyukas szilikon muffin formámat kibéleltem papírkapszlikkal. A lisztet a sütőporral és a fűszerekkel elkevertem. Külön edényben elkevertem a tojást a tejjel, az olvasztott vajjal és a cukorral, beleforgattam az almát. Ezután belekevertem a fűszeres lisztet. Végig robotgéppel dolgoztam. A tésztamasszát a formákba kanalaztam és kb. 30 perc alatt készre sütöttem. Aztán jött a díszítés.

A bevonat szintén pillecukorból készült. Kb. hatszáz g. fehér pillecukrot meglocsoltam kicsit vízzel és a mikróban felolvasztottam. Robotgéppel kicsit átkevertem és szétosztottam öt részre. A legnagyobb adagot citromsárga ételfestékkel színeztem meg, halványsárgára. Ez lett a lányok másik tortájánk és a muffinoknak az arca. Színeztem még málnapiros és zöld festékkel, a fekete (szürke) pedig széntablettával készült. A legkisebb adag maradt fehéren.

A bohócok szája, haja és a lányok szeme Dr. Oetker cukormázzal készült. Négy szín van egy dobozban, kis műanyag tubusokban, az ember csak kicsit meleg víz alá tartja, letekeri a kupakot és lehet vele rajzolni.

Az archoz kinyújtottam a sárga cukrot és a muffinok méretének megfelelő karikákat szúrtam ki belőle pohárral. Vajkrémmel kentem meg a sütik tetejét, így ragadt rá az arc. (10 dkg sózatlan vaj, 20 dkg porcukor, egy tk. vaníliakivonat, egy tk. forróvíz). A kislányok hajába a rózsa úgy készült, hogy apró téglalapot formáztam és egyszerűen feltekertem. A hajuk vékonyra sodort fekete pillecukor. A testrészeket lehet szintén vajkrémmel rögzíteni, de ha ecsettel vékonyan megkenjük vízzel, szintén ottmaradnak.

További ötletek itt. Sajnos leírás nincs, csak képek.


2 megjegyzés:

  1. Drága Judit! Kifejtenéd a magamfajta kevésbé konyhatündérnek azt a díszítést? Mivel? Hogyan?
    Hálásan köszönöm.

    Egyébként pedig azon túl hogy ámulok bámulok hogy nemcsak főzni de cukrászkodni is remekül tudsz, -irtó rosszkedvű leszek magamtól ha arra gondolok, idén is cukrászdából rendelem a csajok szülinapi tortáját, mert én ilyet nem tudok.
    Szóval le a kalappal előtted!
    Ágnes

    ui. Hallom voltatok egy esküvőn a minap. Kicsi a világ. Beával egy újságíró suliba jártam.

    VálaszTörlés
  2. Ágnes, kiegészítem a bejegyzést.

    Judit

    VálaszTörlés