2009. szeptember 4., péntek

Születésnapi torta


10 tojásból előző nap piskótát sütöttem, 20 dkg liszttel, 20 dkg barnacukorral, sütőporral. Kétharmadába kakaóport is kevertem. A kakaós tésztát kapcsos tortaformában sütöttem, a fehéret egy lábosban, aminek le lehetett csavarozni a fülét. A nagy tésztát háromfelé, a kicsit kétfelé vágtam. A krémhez még ezt megelőző este felolvasztottam két és fél deci tejszínben egy tábla étcsokoládét (Tibi 60%), ill. két deci tejszínben 8 db olmós tejkaramellát. Kihűlés után éjszakára mindkettőt hűtőbe tettem. Amíg a tészta hűlt, addig gépi habverővel kemény habot vertem a krémekből, majd betöltöttem a tésztákat. A kicsi lett a karamellás, ezt kívülről is bevontam a krémmel. A csokishoz vajkrémet kevertem. 500 kg porcukor, 25 dkg sózatlan vaj, egy ek. vaníliakivonat, egy ek. forró víz. Robotgéppel addig kell verni, még szép fényes, fehér nem lesz. Ezzel kentem körbe vékonyan a csokis tésztát, a maradékot pedig habzsákba töltöttem a díszítéshez. A torták mentek a hűtőbe, hogy elég kemények legyenek a másnapi bevonáshoz.
Ez volt a legnehezebb része számomra a sütésnek. Már régóta keresetem a megoldást a marcipán helyett, mert egyre drágább lesz sajnos. Itt találtam rá: Pillecukor bevonat. Kell hozzá egyszínű pillecukor, kétszer annyi porcukor egy kis vaj a gyúráshoz. Az eredeti recept fehér cukrot ír, de én most rózsaszínnel dolgoztam, mert így nem kellett külön színezni. A cukrot vízzel kell megpermetezni és mikróba kell megolvasztani, nekem ez kb. két percet vett igénybe. Ekkor a porcukor felét ráöntöttem és robotgéppel összekevertem. Ezután már kézzel dolgoztam, a többi porcukrot lassabban adagoltam és vajas kézzel gyúrtam. Aztán teljesen kétségbeestem, mert ragadt, mint a veszedelem és félő volt, hogy ezzel soha nem borítok be semmit, max. ezt borítom a kukába, úgy ahogy van. Aztán egyszer csak összeállt. Rugalmas lett, selymes, öröm volt kinyújtani, könnyebb vele dolgozni, mint a marcipánnal. Először a nagyobb tortát borítottam be, aztán óvatosan simítottam a közepétől kifelé, majd az oldalán körbe lefelé, hogy kimenjen alóla a levegő és egyenletes legyen. Az aljánál a felesleget körbevágtam. Ezután a kisebb tésztával megismételtem a mutatványt. Végül a kicsit a nagy közepére ültettem és jöhetett a díszítés. A vajkrémmel a kettő találkozásánál csillagcsöves nyomózsákkal körbehúztam, majd mindkét emeletre habrózsákat nyomtam körbe, amiknek a tetejére egy egy rózsaszín cukorszívet ültettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése