2009. szeptember 4., péntek

"Büdösbújcicica" torta Pándi meggytortából



Bevallom nem szoktam figyelemmel kísérni, hogy mi lesz az ország tortája, de a lányok szülinapjára nagynéném megsütötte az ideit. Nagyon ízlett mindenkinek, el is határoztam a gyerekbulin ez lesz az egyik torta.
Tészta: három tojás, 17 dkg cukorral melegítés közben kemény habbá verve. 14 dkg fagyasztott, turmixolt meggy. 3 evőkanál tej, egy deci olaj. 7 dkg olvasztott vaj, 19 dkg liszt. Egy csomag sütőpor, fél citrom reszelt héja és leve ill. egy mokkáskanál fahéj. A habos tojásos massza kivételével az egészet robotgéppel összekevertem, majd hozzáadtam a tojást is. Mivel cicafej készült belőle kerek jénaiban sütöttem meg. A fülei a katica fejéből lefaragott részekből lettek.
Meggyszósz: 36 dkg turmixolt meggy a fagyasztóból, két deci meggylé (dobozosat vettem), egy csomag vaníliás főzős pudingpor. A cukrot én kihagytam belőle, mert szerintem a krém elég édes, had legyen a szósz kicsit savanykás.
Krém: 2 dl tejben felforralunk 8 dkg cukrot (barnát használtam) és 15 dkg mascarpone sajtot, belekockázunk 7 dkg fehér csokit és hagyjuk elolvadni, közben kimérünk az eredeti recept szerint 10 dkg tojássárgáját. Nekem hat tojásnak lett kilenc dkg sárgája, úgy döntöttem nem ütök fel még egyet. A fehérjéket lefagyasztottam. A sárgákat a tejbe csorgattam és felforraltam állandó kevergetés közben. Én robotgéppel kevertem, biztos, ami tuti. A végén nekem kellett bele két dkg zselatin, mert nem lett elég kemény a tortába töltéshez a krém. A tésztát három részre vágtam és minden lapot megkentem a meggyszósszal, majd a fehér krémmel. A füleket meggyszósszal ragasztottam a tortához és krémmel töltöttem fel. Éjszakára hűtőbe került, másnap pillecukor bevonat került rá, kicsit sárgásra színezve és cukormázzal rajzolva.
Sajnos elfelejtettem készen fényképezni a tortát, már csak az ünnepelt kezében látható ;-)
Ez pedig itt az eredeti, bár a miénk már kissé használt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése