2010. február 10., szerda

Somlói galuska




Hozzávalók:
4 tojás
10 dkg cukor
10 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
2 ek kakaópor
2 ek darált dió
3 dl tej
1/2 cs. vaníliás pudingpor
2 ek cukor
10 dkg étcsoki
3 dl tejszín
2 ek porcukor

A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral kikevertem, majd a liszttel, a sütőporral és a hab felével elkevertem. A hab másik felét óvatosan forgattam bele fakanállal. Ezután elfeleztem és felébe a kakaóport, felébe a diót kevertem. Én egyszerre sütöttem meg, egy piteformában. Miután kihűlt kis darabokra vágtam. Amíg a tészta sült addig elkészítettem a vaníliás krémet a pudingporból 2 ek cukorral és felolvasztottam az étcsokit. Egy üvegtálba szórtam a tészta harmadát (fele-fele arányban a kétféle ízt) meglocsoltam a krém harmadával, majd csíkokat rajzoltam rá a csoki harmadával. Ezt addig folytattam, amíg minden hozzávalóm el nem fogyott. Hűtőbe tettem. Tálalás előtt "galuskákat" szaggattam belőle desszertes tányérkákba és a porcukorral felvert tejszínnel leöntöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése