2010. március 18., csütörtök

Almás kenyérpuding


Napok óta motoszkált bennem egy almás palacsintafelfújt gondolata - így 31 hetes pocakosan egyre többet forognak a gondolataim az evés körül ;-) - aztán megláttam Limaránál ezt. Éppen volt egy kb. 40 dkg-s kenyérdarabom megszáradva és gondoltam hogy az alma biztosan nem fog rontani rajta.
10 órakor megszabadítottam a kenyeret a héjától, hogy 30 dkg maradjon, majd felkockáztam. Szórtam rá egy csipet sót és 20 dkg cukrot, majd nyakon öntöttem fél liter tejjel és beköltöztettem a hűtőbe. Két tubus sűrített tejet jénaiba nyomtam, majd ezt egy nagyobb jénaiba állítottam és körbeöntöttem vízzel. Az egészet alaposan lefedtem alufóliával és három órára ment a sütőbe, közben néha átkevergettem és ellenőriztem a vízszintet. Miután kihűlt, ment a hűtőbe, jó sűrű lett.
Öt körül kezdtem megint foglalkozni a kenyérrel, rácsorgattam 10 dkg olvasztott vajat és ráütöttem három tojást, majd jól összekevertem.
10 dkg cukrot karamellizáltam és egy őzgerincformába csorgattam. Közben két gála almát meghámoztam és felkockáztam. Ezt is a tésztába kevertem - legközelebb megforgatom egy kis fahéjban is - majd ment a formába, az pedig az előmelegített sütőbe. Egy óra alatt 190 fokon készre sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése