2010. november 18., csütörtök

Juhtúrós pogácsa


Hozzávalók:

1 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
csipet cukor
38 dkg liszt
20 dkg juhtúró
15 dkg tejföl
4 dkg olvasztott vaj
2 tojás sárgája
só, bors
kenéshez tojás

Az élesztőt a cukros tejbe morzsoltam és 10 percet állni hagytam. Ezalatt a többi hozzávalót a keverőüstbe tettem és a lisztben kis mélyedést készítettem. Ide került az élesztő, majd a dagasztó programon hagytam kibontakozni a kenyérsütő gépet. Miután végzett a dagasztással, átköltöztettem a tésztát egy jénaiba és konyharuhával letakarva bő órát kelesztettem. Ujjnyi vastagra nyújtottam lisztezett deszkán és kb. másfél cm átmérőjű köröket szaggattam belőle. Pihent egy negyed órát, majd a tetejét tojással lekentem és 180 fokos sütőben addig sütöttem, míg szép színt nem kapott a teteje. Most bableveshez ettük, de magában is nagyon finom. A legjobb langyosan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése