2010. november 26., péntek

Nesquik keksz újragondolva


Valamelyik nap kerestem egy receptet a blogomban valakinek és megtaláltam ezt. Úgy megkívántam, de nem volt hozzá itthon minden, tehát kicsit meg kellett variálni.

A kekszen annyit változtattam, hogy kihagytam belőle a cukrot:
25 dkg liszt
csipet só
tk. sütőpor
1 tojás
12,5 dkg puha vaj
4 evőkanál nesquik kakaó

A hozzávalókból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam és golyókat formáltam a tenyeremben, szétlapítottam és az alábbi töltelékből a közepére tettem egy kis kanálnyit. Majd újra gombóccá alakítottam és tepsire ültettem a csúnyábbik felével lefelé. Krumplinyomóval lapítottam keksszé, így mintát is kapott a teteje. Kb. 10-11 perc alatt sültek meg 180 fokon.

Töltelék:
1,5 dl kókusztej
2 tojássárgája
egy cs. vaníliáscukor
3 ek. cukor
Fehér csokoládé forgács

A csoki kivételével a hozzávalókból gőz fölött sűrű krémet főztem, majd miután teljesen kihűlt kb. 7 dkg csokiforgácsot kevertem bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése