2011. március 7., hétfő

Szülinapi torta


Tészta:

3,75 bögre liszt 1,5 bögre cukor 1,5 tk. szódabikarbóna 1,5 tk só 3 ek. kakaó 1/2 cs. sütőpor
1,5 bögre joghurt 0,75 bögre vaj 0,75 bögre olaj 1,5 ek. ecet 1 rúd vanília kikapart magjai 3 tojás 3 ek. piros festék

A kék hozzávalókat egy tálba szitáltam, a pirosakat pedig robotgéppel kikevertem egy másikban. Végül összevegyítettem a kettőt. Aki úgy gondolja, hogy ez egy vörös bársony torta, az nyert. Sajnos nekem már itt látszott, hogy nem lesz szép vörös színe a tésztának, inkább olyan salakos futópálya hangulata volt. Két tortát sütöttem belőle állítható formában, egy 16 és egy 24 cm-et. Legközelebb az alját nagyobbra kell csinálnom, szebb lesz. Mindkét tésztát 3 lapra vágtam a drótos tortaszeletelőmmel. A nagyobbikkal megszenvedtem, mert nagyon morzsálódott.

Krém:

20 dkg fehér csokoládé
50 dkg mascarpone
4 citrom
1 cs. tejszínízű pudingpor
kb 2 dl tejszín

3 egész citrom levét kifacsartam és a negyedik héját belereszeltem. Lemértem ( nekem 1 dl lett) és a tejszínből annyit tettem hozzá, hogy összesen 2,5 dl legyen. Alaposan kikevertem a pudingporral és sűrű pudingot főztem belőle. Közben gőz felett megolvasztottam a csokit, és miután kicsit kihűlt belekevertem a krémsajtot, majd a citromos pudingot. Én nem cukroztam egyáltalán, a csokitól szerintem elég édes lett, de kóstolás után esetleg porcukorral utána lehet ízesíteni.

Összeállítottam a két tortát, majd vajkrémmel bevontam az oldalát és a tetejét. (20 dkg vaj, porcukor, egy citrom leve)

Bevonáshoz én formix-et használtam, nagyon jól lehet vele dolgozni, szépen nyújtható, színezhető, előtte kicsit át kell gyúrni. A tortákat fehérrel vontam be, majd színeztem zöldet a leveleknek és pirosat a virágoknak.

Azt hiszem nem ez lesz életem fő műve, de elsőre nem rossz. Ízre túrótortához hasonlít leginkább. Mi jobban szeretjük a tejszínes krémeket, de féltem, hogy nem bírja el a két szintet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése