2011. március 31., csütörtök

Csokitorta csokiimádóknak


Ajándékba készült egy kedves ismerősömnek, aki az elmúlt egy évben nagyon kemény dolgokon ment keresztül és ma eljutottunk Pannival meglátogatni.
Itt olvashattok róla, ajánlom mindenkinek, mert példaértékű a hozzáállása a történtekhez. Most már azért dolgozik, hogy visszatérhessen a munkába.

Tészta:
113 g olvasztott vaj 130 g cukor 3 tojás 60 ml tej 1 rúd vanília magja
195 g liszt 2 tk. sütőpor csipet só

A piros hozzávalókat robotgéppel simára kevertem, majd beleszitáltam a kék dolgokat és 16 cm tortakarikában sütöttem meg. Három lapra vágtam, majd forró eperdzsemmel megkentem őket.

Krém:
500 ml tejszín
30 dkg étcsokoládé

A tejszínben folyamatos kevergetés mellett kis lángon feloldottam a csokit, majd egy éjszakára hűtőbe tettem. Felhasználás előtt robotgéppel sűrű krémmé vertem.

A tortához sok ez a krém, de nekem a tegnapi kis csúcsok is ebből készültek, készítettem még egy adag tésztát a piskotakarikákhoz, ill. a torta tetején lévő csoki is abból készült. Két téglalapot vágtam, majd az egyiket kettéosztottam, úgy, hogy az egyik darab kicsit nagyobb legyen. A kisebbet négy téglalapra vágtam, ebből lettek a csokikockák. A darabokat lekvárra illesztettem össze. A tortát ill. a csokit, chokoflex-el burkoltam. Formixből készült a fehér kör, ill. a lila csomagolópapír, amit színezőpasztával festettem meg. Burkolás előtt a tortát vajkrémmel kentem körbe, ebből készült a csokin a felirat is. A lila ill. a fehér formixből virágokat szúrtam ki, ebből lett az oldalán a díszítés.

A burkolás egyre jobban megy, egyre kevésbé ráncosodik, bár a chokoflex-el nehezebb dolgozni, gyorsabban kell, mert a kézmelegtől olvad, ragad. A tetején a milka csoki sajnos nem lett szép, túl vastag, és a felirat sem az igazi, de írókázáshoz nagyon ügyetlen a kezem, az már a mézeseknél kiderült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése