2011. március 14., hétfő

Kávétorta 2.0
















Elkészítettem újra a kávétortát a vasárnapi rokonlátogatásra. A krém maradt, a tésztát lecseréltem.

12,5 dkg cukor
4 tojás
5,5 dkg liszt
2 dkg kávépor
5 dkg étkezési keményítő
1 tk. sütőpor

A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A sárgákat habosra kevertem a cukorral. Beleszitáltam a lisztet, keményítőt, sütőport és hozzákevertem a kávét. Pár kanál fehérjével fellazítottam, majd a maradék fehérjét óvatos mozdulatokkal belekevertem, hogy ne törjön össze. A tepsibe sütőpapírt tettem, majd beleállítottam a 16 cm-re állított tortakarikámat. Belekanalaztam a tésztát és a széleit picit felhúzkodtam, hogy jobban tudjon kapaszkodni a tészta. 180 fokon sütöm 25-30 percig, az első 15, de inkább 20 percben nem nyitom rá az ajtót.
Három lapot vágtam belőle.

A másik torta csoki. A tészta ugyanaz, csak a kávépor helyett cukrozatlan kakaó van benne. A krém pedig a következő:
6 dl tejszínben felolvasztottam 25 dkg étcsokit, éjszakára hűtőbe tettem, majd felhasználás előtt robotgéppel kemény krémet vertem belőle. A 16 cm-s, három lapos tortához, ez a mennyiség sok.

A kávétortát simán a saját krémmel vontam be díszítés előtt, de a csokishoz vajkrémet kevertem ki. A csokitorta bevonásához formixet variáltam chokoflex-el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése