2009. augusztus 20., csütörtök

Pörkölt maradékból főtt krumplival


Tegnapi ebédünkből jócskán maradt, mivel négyszemélyes kaja, de a lányokat ugye még nem lehet ilyen téren számításba venni. A maradék husit apróra felkockáztam. Kevés olajon egy fél vöröshagymát megpároltam, rádobtam a húst, borsoztam, paprikáztam (ízesítéssel óvatosan, hiszen előző nap már fűszereztük), felöntöttem két deci vízzel és hozzátettem egy felkockázott paradicsomot. Fedő alatt addig főztem kis lángon, amíg jó sűrű szaftja nem lett. Mivel nem volt itthon egyetlen tojásom sem a nokedlihez (már megvan anyóséknál a háziból a részem, csak nem jutottunk el érte), így krumplit főztem hozzá és a végre megérett kovászos uborkával ettük. A hús eszméletlenül omlós lett, helyenként egy kis káposztás ízzel, de ez egyáltalán nem árt neki.
Uborka: uborka megtisztítva (én fél órát áztatom és kefével alaposan lesikálom), végei levágva, négy oldalról bevágva, négy gerezd fokhagyma, kapor, egy kenyérvég. Két liter víz felforralva két evőkanál sóval és lehűtve 50 fokosra. Az uborkákat üvegbe dugdosom és középre teszem a kaprot, ide-oda dugok egy fokhagymagerezdet és a tetejére teszem a kenyeret. Leöntöm a sós vízzel, hogy a kenyeret is ellepje. Tányérral lefedve napoztatom az udvaron, éjszakára mindig behozom a melegre. Négy nap alatt lesz kész, én úgy szeretem, ha kicsit már puha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése