2010. január 21., csütörtök

Habcsókos kalács Limarától




Az úgy volt, hogy megláttam Limaránál ezt a csodát, aztán azon kezdtem gondolkodni, hogy milyen alkalomra lehetne megsütni. Alkalom azért kell, mert ahogy nő a pocakom, párom egyre inkább szeretne rávenni, hogy pihenjek, ha a csajok engedik és ebbe szerinte holmi sütögetés nem fér bele. Pedig engem kikapcsol, pihentet és még élvezem is, igaz, hogy nem fekszem közben, de hát nem is beteg vagyok, hanem állapotos. Aztán tegnap Attila kollegája küldött nekünk húskostolót, a tányért pedig mégsem küldhetem vissza üresen. Ugye?!?!



Tészta:
60 dkg liszt
5 dkg cukor
3/4 tk. só
2 dkg élesztő
180 ml tej
60 ml víz
10 dkg olvasztott vaj
1 tojás + 1 sárgája

Habcsók töltelék:

3 nagy tojásfehérje
csipet só
1 tk. vaníliakivonat
10 dkg cukor

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőben dagasztottam meg, majd duplájára kelesztettem. Közben felvertem a fehérjéket a sóval, majd mikor már majdnem kemény volt, hozzáadtam a vaníliát és a cukrot.

A kétfelé osztott kalácstésztát téglalap alakúra nyújtottam és megkentem a tojáshabbal. Felére aszalt szilva, felére pedig kókuszreszelék és csokireszelék került. A hosszabbik oldalánál fogva feltekertem és koszorút formáztam belőle. 4 centinként éles késsel bevagdostam és letakartam, hogy ismét kelljen egy jó fél órát. Közben a másikat is elkészítettem. 180 fokos sütőben nekem 30 perc alatt készre sült, de félidőben le kellett takarnom, mert nagyon barnult a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése