2010. január 15., péntek

Kenyér


Tegnap mielőtt a csajokért mentem, beugrottam a bioboltba burgonyapehelyért és búzasikérért. Aztán miután lefektettem a nőket, készítettem egy öregtésztát, ma pedig, mikor hazaértem a bölcsibe szállítás után gombóccá gyúrattam a géppel és hűtőbe pakoltam.
Összekészítettem, kimértem a kenyér hozzávalóit, pirítottam egy adag hagymát, mert elhatároztam, hogy két kisebb kenyeret sütök. Persze Limara bevált receptjét használva ismét.
Öregtészta:

3 dl langyos víz
1 ek olaj
csipet só
1 dkg élesztő
csipet cukor
50 dkg liszt (felesbe használtam BL55-öt és BL80-at)

Miután kidagasztattam a géppel, szépen benne is hagytam.

Kenyér:

2 dl víz
0,7 dl tej
2 ek olaj
1,5 ek tengeri só
csipet aszkorbinsav
2 ek burgonyapehely
1 ek sikér
25 dkg öregtészta
50 dkg liszt (fele-fele BL55 és BL 80)
csipet cukor
1 dkg élesztő

Fele tésztát a gépben hagytam és belekevertettem még a pirított hagymát. A kétféle kenyérnekvalót aztán sütőpapírral bélelt fasírtformában kelesztettem és végül sütőzacskóban sütöttem 50 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése