2010. január 13., szerda

Madártej


Tegnap este megérkezett az újabb adag vaníliám, még a postán járt, amikor nekem már csorgott a nyálam egy kis madártej után...
7 dl tejet felforraltam, közben hat tojást megmostam és szétválasztottam a fehérjét a sárgájától. A fehérjét kemény habbá vertem és mindkét oldalát a forró tejben egy-egy percet főztem. Szűrőlapáttal óvatosan egy üvegedénybe mertem őket. A tejhez hozzáöntöttem még nyolc decit és belevagdostam két rúd vaníliát, majd újra felforraltam. Eközben a tojások sárgáját habosra kevertem 15 dkg cukorral és 1 dkg liszttel. A forró tejbe csorgattam folyamatos keverés mellett, és kicsit besűrítettem. Megvártam míg kicsit kihűl, majd a habgaluskákra öntöttem óvatosan. Teljes kihűlés után ment a hűtőbe egy éjszakára.
Bevallom a habgaluskát én nem szeretem, már kisgyerekként is csak a levét ettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése