2010. január 27., szerda

Szülinapi torta


Vasárnap Anyósom születésnapját ünnepeltük, ezt készítettem:

Előző este 5 dl tejszínben, feloldottam 35 dkg étcsokoládét és éjszakára hűtőbe tettem, reggel habbá vertem robotgéppel és kész is volt a krém.

Tészta:

3 tojás szétválasztva, a sárgája 3 ek cukorral és 3 ek cukrozatlan kakaóval kikeverve. A fehérje kemény habbá verve egy csipet sóval. A hab felét a sárgájához adtam és 3 ek liszttel és fél csomag sütőporral kis fokozaton kikevertem, majd a maradék habot óvatosan fakanállal forgattam hozzá. Kapcsos tortaformában sütöttem, amit sütőpapírral béleltem ki.

Még egy ilyen lapot sütöttem, azzal a különbséggel, hogy a sárgájához került egy evőkanál házi vaníliakivonat és a végén a tésztába potyogtattam kb. 10 dkg magozott meggyet.

A két lapot kihűlés után megtöltöttem a krémmel, bavontam az oldalát és a tetejét is. Oldalára mandulaforgács, a tetejére kakaószórat került.

Finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése