2010. január 18., hétfő

Szalagos fánk - gyakorlás a bölcsis farsangra


A farsang a vízkereszttől hamvazószerdáig, a nagyböjt kezdetéig tartó időszak elnevezése, amelyet hagyományosan a vidám lakomák, bálok, mulatságok, népünnepélyek jellemeznek.

A farsang csúcspontja a karnevál, hagyományos magyar nevén „a farsang farka”. Ez a farsangvasárnaptól húshagyókeddig tartó utolsó három nap, ami nagy mulatságok közepette, valójában télbúcsúztató is.

Mivel a lányok már "nagy" bölcsisek, nálunk is készülni kell a farsangra, jelmezzel, étellel, itallal.



Tészta:
50 dkg liszt
200 ml tej
4 dkg élesztő
4 tojás sárgája
8 dkg porcukor
6 dkg olvasztott vaj
csipet só

Kenyérsütőgéppel tésztát dagasztattam a hozzávalókból és jó duplájára kelesztettem, majd kinyújtottam. 5 cm átmérőjű pohárral szaggattam ki őket és a közepüket kicsit elvékonyítottam. Nem túl forró olajban sültek, először a lyukas felükkel lefelé, majd megfordítva. Ha a lyukas felével van lefelé takarjuk le fedővel, ettől lesz szalagos a fánk.

Porcukorral meghintve tálaltam, szerintem házi baracklekvárral a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése