2009. március 30., hétfő

Csíkos kifli


El kell árulnom, hogy nem öt perc alatt összedobható, de megéri kicsit dolgozni vele, mert finom, puha és isteni az illata.
Fehér tészta: 20 dkg főtt, áttört krumpli, 40 dkg finomliszt, 1 dl víz, 1-1 mokkáskanál só és cukor, 2,5 dkg élesztő, 5 dkg vaj
Piros tészta: 1 nagy hagyma karikázva, üvegesre sütve; 5 dkg vaj, 1 evőkanál pirospaprika, 15 dkg főtt, áttört burgonya, 40 dkg finomliszt, 1 dl víz, 1-1 mokkáskanál só és cukor, 2,5 dkg élesztő

A hozzávalókból külön-külön tésztát gyúrtam és egy órán keresztül pihentettem. Aztán a kétféle tésztát rúddá sodortam és mindegyiket 20 egyenlő részre osztottam. A darabokat ellapogattam, kihúzkodtam és egy fehérre egy pirosat téve vékonyra nyújtottam, majd feltekertem. Sütőpapírral kibélelt tepsire fektettem őket és sós vízzel megkentem, majd egy éles késsel bevagdostam a tetejét. Előmelegített sütőben 200 fokon sültek 18 percig, majd rácson hűltek ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése