2009. március 31., kedd

Banános-mézes


Egy őzgerinc formát vékonyan kikentem olajjal, majd sütőpapírt tettem bele, úgy, hogy az egyik oldalán annyira túllógjon, hogy vissza tudjam hajtani, ha nagyon barnulna a süti. Másfél banánt villával pürésítettem és egy fél citrom levével összekevertem. 75 g olvasztott margarinból, 75 g barna cukorból és 75 g mézből sima habos masszát kevertem. Hozzákevertem egy lazán felvert tojást és 150 g lisztet, amiben előzőleg 1-1 mokkáskanál sütőport és szerecsendiót elkevertem. Hozzáadtam a banánpürét és jól kidolgoztam. 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, miután a formába simítottam. Bő egy órát sült, negyven perc után még alufóliával is beborítottam, nehogy megégjen a teteje. Hagytam a formában pár percet hűlni, majd rácsra borítottam. Mivel délutáni alvásidőben zajlott a művelet, mindent kézzel kevertem, a robotgép még jobban meggyorsítja a folyamatot, de így sem tartott tovább 10 percnél összeállítani a tésztát. Nekem kicsit tömör lett, amiért mondjuk kárpótol az intenzív banán íz, viszont a lányok bevágtak fejenként két szeletet uzsonnára, tehát az alkotás sikeresként kerül be a krónikába ;-).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése