2009. március 30., hétfő

Sacher kocka


Ez most ajándékba készült, barátnőm fiainak, akiktől a járókát kapták kölcsön a lányok. Mikor Sacher tortát készítek, mindig a Csokoládé c. film jár az eszemben és az, hogy mennyire irigylem Juliette Binoche-t azért, hogy a film kapcsán megtanulhatott csokoládét főzni.

A tésztához 13 dkg megpuhított vajat 11 dkg porcukorral és egy csomag vaníliás cukorral
habosra kevertem, hozzáadtam egyenként 6 tojássárgáját és az előzőleg megolvasztott 13 dkg étcsokoládét, majd hozzákevertem 13 dkg átszitált teljes kiőrlésű lisztet. A 6 tojás fehérjéből kemény habot vertem, és óvatosan beleforgattam a tésztába.
Előmelegített, forró sütőbe tettem a sütőpapírral bélelt formába simított tésztát 180 fokra. Tíz percig sütöttem ezen a hőfokon úgy, hogy ujjnyira nyitva hagytam a sütő ajtaját. Tíz perc után becsuktam az ajtót és visszavettem a hőfokot 150-re és még egy órát sütöttem a tésztát. Miután kihűlt két lapra vágtam és az alsót megkentem házi baracklekvárral. A mázhoz felolvasztottam 15 dkg főzőcsokit. 20 dkg cukrot 1 dl vízzel sziruppá főztem és belekevertem a csokit, mikor már nem volt túl forró. Mielőtt megdermedt volna ráöntöttem a kockára és megpróbáltam egyenletesen bevonni az oldalát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése