2009. március 26., csütörtök

Krumplis kenyér



A receptet sajtkukacnál találtam, nem is nagyon nyúltam bele és jelentem mellé sem ;-)

30 dkg krumplit megfőztem, majd a főzővízből, kivettem 2,5 dl-t. Hozzátettem 2 zacskós élesztőt és egy teáskanál cukrot, hagytam kicsit pihenni. Kimértem 2,5 dl írót és kicsit megmelegítettem, majd a kenyérsütőbe öntöttem két evőkanál margarin társaságában. Erre került az átnyomott krumpli és 80 dkg átszitált liszt, két csapott evőkanál sóval. A liszt közepébe mélyedést fúrtam és beleöntöttem az élesztős vizet, majd dagasztásra állítottam a gépet. Ezalatt két kis fej hagymát megpirítottam egy kevés olívaolajon. Miután a gép befejezte a dagasztást, kilisztezett jénaiba pakoltam a tésztát és 40 percet kelesztettem. Miután szépen duplájára nőtt, elosztottam 60-40 arányban és a kisebbik adaghoz hozzákevertem a hagymát. Két jénaiba pakoltam és sütőzacskóba tettem kelni még fél órát. Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Mielőtt a sütőzacsikat lezártam, vizet spricceltem bele és mehetett a sütőbe. Ötven perc alatt sültek meg a kenyérkék és a hagymás még melegen el is fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése