2010. június 17., csütörtök

Kenyérvirág


Legalább három gasztroblogban láttam az alábbi receptet.(Limara, Moha, Gabojsza)

Picit módosítottam a tésztán.

Tészta

50 dkg liszt (BL 80)
só ízlés szerint
125 ml natúr joghurt (nálam aktivia)
140 ml tej
2 dkg élesztő
csipet cukor
0,5 dl olívaolaj
1 tojás

Töltelék
12 szelet sonka
reszelt sajt

Díszítés
napraforgómag, mák + 1 tojás

A tészta hozzávalóiból géppel tésztát dagasztok és duplájára kelesztem. Hét részre osztom, hatot téglalap alakúra nyújtok két-két szelet sonkát fektetek rá, megszórom reszelt sajttal és a hosszanti szélénél fogva feltekerem. Karikát formázok belőle és sütőpapírral bélelt tepsibe ültetem őket.Hat-nyolc helyen bevagdosom a külső szélét éles késsel. A maradék tésztából hat golyót formázok és megforgatom a tojásban, majd a napraforgómagban v. a mákban. A gombócokat a tésztakarikák közepébe ültetem és 200 fokos sütőben 13-15 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése