2011. január 3., hétfő

Csokilikőr - brazil kávélikőr

Ígértem a karácsonyi ajándék italok receptjét.

Elsőnek a kávélikőrt néztem ki, még Max konyhájában. Aztán a következő héten a Dr.Oetker receptfüzetben is megtaláltam a receptet.

Hozzávalók:

Egy üveg száraz vörösbor (700 v. 750 ml)
100 ml fehér rum
350 g cukor (én nádcukrot használtam)
2 narancs reszelt héja
2 rúd vanília (nem kapartam ki a magját, hanem félbevágtam és felhasítottam)
6 g szemes kávé (nálam Tchibo Exclusive)

Előkészítettem egy két literes befőttes üveget és az összes hozzávalót beletöltöttem, jól összeráztam és négy napig a konyhaszekrényem aljában érleltem. Ha eszembe jutott, akkor ráztam rajta párat. Nálam készültek félédes vörösborból is, ehhez csak 20 dkg cukrot adtam és szerintem ezek is finomak lettek.
Én idén a DM saját márkás babylove 500 ml-s italait itattam decemberben a gyerekeimmel, hogy legyen üvegem csomagolni. A csavaros tetőt parafadugóra cseréltem, a gondosan kimosott üvegekre pedig karácsonyi mintás szalvétát decupage-oltam, ill. üvegfestékkel fenyőfákat pingáltam rájuk.
Négy nap után az elkészült italt ezekbe az üvegekbe töltöttem.
Három adag készült, így a fehér rumból még maradt négy deciliter, amit hasznosítani kellett. A neten böngészve találtam az alábbi receptet.
Csokilikőr:

4 dl tejszín
1 vanília rúd
30 dkg cukor
15 dkg étcsoki
4 dl fehér rum

A tejszínben kis lángon felolvasztottam a csokit és a cukrot, belekapargattam a vanília magokat és hagytam kihűlni. Beleöntöttem a rumot, jól összeráztam és hűtőben tároltam átadásig.

A szoptatás miatt nem nagyon tudtam kóstolgatni, de érkeznek a visszajelzések és eddig nem volt panasz ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése