2011. január 3., hétfő

Szilveszteri malacság


Van nekem egy kis füzetem/könyvem: Péter Jánosné Sós aprósütemények. Bármilyen kevés hozzávaló van éppen a hűtőmben, mindig találok benne megsüthető pogácsát, és elsőre jó. Nem kell variálni a hozzávalókon. Ebből választottam szilveszterre egy leveles krumplis pogácsát.

Hozzávalók:

15 dkg liba v. kacsazsír
30 dkg főtt, áttört burgonya
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
60 dkg liszt
3 dl tej
só, bors, majoránna

Az élesztőt 1 dl langyos tejben kevés cukorral megfuttattam, majd a zsír kivételével, a többi hozzávalóval együtt a dagasztógép gondjaira bíztam. Miután abbahagyta a gép a keverést, rögtön kivettem a tésztát és lisztezett sütőpapíron negyed órát pihentettem. Ezután kinyújtottam és megkentem az olvasztott zsírral, majd négybe hajtogattam. Ismét negyed óra pihentetés következett. Majd még háromszor hajtogattam. Utoljára két centi vastagra nyújtottam és szaggattam. Felvert tojással kentem meg és forró sütőben sütöttem.
Nálam már készült zsír helyett margarinnal is, amibe egy teáskanál sót kevertem, úgy is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése