2009. július 9., csütörtök

Csütörtök és fagylalt

Végül mégsem nyuszi lett ma, hanem egy szegény kiskakas esett áldozatul anyós telkéről, ebből lett pörkölt, majd húst a csontról leszedegetve a szaftjával és tejföllel összeturmixoltam és palacsintákba töltöttem, sütőben átmelegítettem. A szószból a tetejére is került egy kevés.
Közben a csoki fagyi alapját kicsit módosítottam, mert nekünk túl édes-krémes lett, viszont olyan intenzíven csokis, hogy seperc alatt elfogyott.
Ezért nagyobb adagot főztem, az alábbiak szerint:
170 g sűrített tej (csak cukrozottat kaptam)
250 ml tejszín
580 ml tej
Ezeket felforraltam. Közben hat tojás sárgáját egy evőkanál barna cukorral és egy vaníliás cukorral habosra kevertem. Ráöntöttem a tejféléket és gőz felett sűrítettem. 19 dkg olvasztott csoki ment bele. Maradtam a Tibinél, bár az egyik táblát kicseréltem 50%-os, viszont kakaóbab darabkákkal dúsítottra. Nem kellett volna, mert Atinak nem jött be, bár szerintem finom. Olyan száraz, roppanós kis forgácsok, állagában kókuszreszelékre hasonlít talán legjobban). Elég sok lett, de szinte meg sem dermedt még mire eltűnt a fagyasztóból. Ki érti ezt?
Ma reggel hasonló alapot készítettem, csak két vaníliás cukorral és két evőkanál barnacukorral, majd fél kiló áttört túrót kevertem bele és egy lime levét, reszelt héját. Langyosan finom volt, estig remélem rendesen megfagy...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése