2009. július 7., kedd

Mogyorós csoki hidegen

Fagyit főztem ma ;-)
Négy deci tejszínt, egy deci tejjel felforraltam. Három tojás sárgáját nyolc deka nádcukorral habosra kevertem. A tojásos masszára óvatosan rámertem egy kevés forró tejet és jól kikevertem, majd hozzáöntöttem a többi tejes tejszínt is. A lábast kiöblítettem, öntöttem bele egy kis vizet és visszatettem a gázra, majd a tetejére ültettem a tojásos keveréket és hagytam besűrűsödni, néha megkavartam. 10 dkg étcsokit megolvasztottam és elkevertem egy evőkanál mogyoróvajjal, majd a sűrű fagyialaphoz öntöttem és elzártam alatta a gázt. Jégkockákkal teli hideg vizes edénybe tettem egy műanyag dobozt és átkanalaztam bele a masszát. Mivel - még- nincs fagyigépem a doboz lehűlés után a mélyhűtőbe került és fél óránként robotgéppel jól átkevertem a teljes lehűlésig. Kép nincs, mert piszkosul gyorsan elfogyott...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése