2009. július 3., péntek

Rakott karfiol

Egy fej karfiolt megtisztítottam, megmostam és rózsáira szedtem. Forró vízben főztem, nem sokáig, hogy még kemény maradjon.
Eközben egy fej hagymán és kevés olajon megpirítottam fél kiló sertéscombot, sóztam, borsoztam, paprikáztam, öntöttem alá egy deci vizet és fedő alatt pároltam míg majdnem teljesen megpuhult. Egy jénai tálat kivajaztam, az aljába szórtam a karfiol felét, meghintettem zsemlemorzsával és apró vaj darabokat farigcsáltam rá. Egyenletesen eloszlattam rajta a húst, majd a második réteg karfiolt hasonlóan képeztem az elsőhöz.

Alufóliával lefedtem és fél órát sütöttem 180 fokon. Ekkor megfosztottam a fóliától, bevontam a tetejét tejföllel és megszórtam reszelt sajttal. Addig toltam vissza a sütőbe, míg szép színt kapott a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése