2009. július 29., szerda

Névnapi túrótorta Anyunak - avagy a nagy konyhai melléfogásom



Palócprovence oldalán bukkantam erre a gyönyörűségre. Kicsit átformálva, nyáriasítva készült Judit napra Anyunak.
Hozzávalók

A szöveghez:

1,5 dkg vaj
1 db tojás
1,5 dkg liszt
1,5 dkg kakaó
1,5 dkg porcukor




A tésztához
  • 3 db tojás
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg darált mandula
  • 5 dkg vaj
  • 8 dkg porcukor
A túrókrémhez
  • 50 dkg túró
  • 12 dkg porcukor
  • 2 dl joghurt
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál zselatin vagy ennek megfelelő lapzselatin
  • 3 őszibarack felszeletelve
Az íráshoz való tésztát kikevertem, majd sütőpapírcsíkokra írtam háromszor, hogy JUDIT. A csíkokat a mélyhűtőbe tettem pár percre, addig elkészítettem a fehér tésztát. Óvatosan a hűtőből kivett csíkokra kentem kb. centi vastagon. Mikor a fehér tésztát kentem rá, akkor már gyanús volt, hogy valamit elszúrtam és amikor kihűlés után lehúztam a sütőpapírt, be is bizonyosodott, hogy nem kicsit vagyok hülye, ugyanis a név így tükörírással szerepelt a tésztán. Gyorsan összeállítottam egy háromtojásos piskótát és áldottam az eszem, hogy a kakaós tésztát nyomózsákostól a hűtőbe tettem vész esetére. Legalább a minta megvolt már a tüköríráshoz és a "selejtes" tésztából majd lesz a hétvégén somlói galuska. Már csak két hosszab csíkot gyártottam és kihűlés után megfosztottam a papírtól, majd kapcsos tortaformába tettem a két csíkot, azután középre halmoztam a túrót és elsimítottam. A bonbonból kimaradt fehércsokis tejszínt rákentem a tetejére és éjszakára hűtőbe tettem. Ajándékozás előtt kemény habbá vertem két deci tejszínt egy habfixálóval és szeletekre vágtam három őszibarackot. A barackszeleteket a csokis krémre fektettem, majd rányomtam a tejszínt habzsákból. Nekem kicsit magas lett a karimám, még egy kis túrókrémet bőven elbírt volna...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése