2009. július 23., csütörtök

Pizza + almás-barackos cobbler

Vendégeket vártunk ma délután és ki kellett találnom valami gyorsat, finomat, olyasmit, amit a gyerekek is megesznek. Kár, hogy a sütőt be kellett gyújtanom.
Pizza a jól bevált tönköly tésztából készült, ez már szerepelt korábban a blogon, a gyerekek miatt most mindkettő fokhagymás-tejfölös alapot kapott + ami éppen akadt itthon a tetejére került a sajt alá.
Desszertnek ezt készítettem, pillanatok alatt megvan - én például a gyümölcsöt előkészítettem, amíg a csajok aludtak délután - és nagyon finom.
Az almát és a barackot felkockáztam és egy kis citromlével meglocsoltam, majd hűtőbe tettem. Összeállítottam a tésztát, mielőtt jöttek a vendégek. Került bele:
25 dkg liszt, 5 dkg barnacukor, 1 csomag sütőpor, 10 dkg vaj, egy tojás, 1,5 dl tejszín, csipet só
Géppel kevertem ki, majd kézzel gombóccá gyúrtam. A gyümölcsöket kicsit lecsepegtettem, két evőkanál étkezési keményítőt, egy vaníliás cukrot, és öt deka barnacukrot szórtam rá, majd jól összekevertem. A piteformám aljára terítettem és a tésztából diónyi gombócokat formáztam a tetejére. Végül barnacukorral jól megszórtam a tetejét az egésznek és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem harminc percre, persze jól kiszámolva az időzítést, hogy akkor kezdjen el szálldogálni az illata, amikor megérkeznek a vendégek. Csak azt hagytam ki a számításból, hogy a piteformámnak elég alacsony a pereme és a süti leve kifolydogált a sütőbe. Így a vendégeket bodor füst és égett szag fogadta volna, ha nem késnek ;-)
Gyors sütőtisztítás következett, addig anyunál fejeztem be a süti készre sütését. Aztán a tiszta sütőbe mentek a pizzák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése