2009. július 21., kedd

Hanák* kelt kalács


Mivel Anyu szeptemberig itthon van, erősen el vagyok kényeztetve, de sokáig úgysem bírom ki sütés/főzés nélkül és őt sem akarom terhelni, megosztjuk a feladatokat. Ma Ő főzi a gulyást, én pedig a mellé asztalra kerülőket készítem. Egy adag Limara-féle Tatu kifli - ez már néhányszor fent van itt nálam - csak most sült bacon kockákkal töltöttem. A másik pedig ez a cseh kalácsremek. Feliratkoztam ennek az oldalnak a hírlevelére és időnként kapok elektronikus levélben egy-egy receptet. Ez a mostani, nagyon megtetszett.

Tészta hozzávalói: 50 dkg rétesliszt, 7 dkg kristálycukor, 7 dkg margarin - Rama, 2 dkg friss élesztő, 1 db friss tojás, 4 dl tej

Túrós töltelék: 25 dkg tehéntúró, 5dkg porcukor, 1 friss tojás sárgája, 1 citrom reszelt héja, 15 dkg áfonyalekvár vagy ribizli, málna, szilvalekvár.

Reszelt tészta a tetejére:
15 dkg rétesliszt, 10 dkg margarin - Rama, 5 dkg porcukor


Először a reszelt tésztát állítottam össze, majd becsomagolva a hűtőbe tettem. A kalácstésztához az élesztőt kevés cukros tejben megfuttattam, majd a géppel bedagasztattam a tésztát. Jénaiban kelt duplájára. Amíg erre vártam, áttörtem a túrót a töltelékhez, bevallom ezt régebben sokszor megspóroltam, de sokkal finomabb így a krém. Az áttört túrót kikevertem a hozzávalókkal és félretettem. A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam és 8*8 cm-es kockákat vágtam belőle. Nekem 16 db lett. Egy-egy bő teáskanálnyi túrós töltelék került mindnek a közepére, majd ráhajtottam a széleket és összecsíptem. Sütőpapírral bélelt tepsire kerültek a hajtással lefelé és még negyed órát pihentek. Majd kört formáltam belőlük és kicsit ellapogattam, majd a közepébe kis mélyedést készítettem az ujjam segítségével. Ide került egy-egy kiskanál áfonyalekvár. A végén a tetejére reszeltem a hideg tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsültek. Finomak lettek.


*hannakok (csehül: Hanáci, egyesben: Hanák), cseh néptörzs Morvaországban, mely Hanna nevü, nagyon termékeny, Hanna folyótól átszelt völgyben Olmütz, Kremsier és Wischau között van letelepedve. A H. erőteljes nép, saját dialektusuk szerint beszélnek; erkölcseikben és szokásaikban még sok sajátságot őriztek meg, és szorgalmuk s munkásságuk által tünnek ki szomszédjaik közül akikkel nem szivesen kötnek házasságot. Szenvedélyes muzsikusok és táncosok. Főhelyük Prossnitz és Kremsier.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése