2009. június 10., szerda

Krumpli lasagne

Múlt héten elhatároztam, hogy gyúrok házi tésztát a lasagne-hoz. Egyszer, valamikor. Viszont mára kellett valami ebéd és bennem meg ott motoszkált a lasagne gondolata.
Így fogtam négy nagy krumplit, megmostam, hámoztam és vékonyra gyalultam.
Hideg vízben félre tettem, majd pontosan 438 g csirkemellet apró kockákra vágtam és egy fej apróra vágott olívolajon megfonnyasztott hagymára dobtam, fedő alatt kivártam míg levet ereszt. Sóztam, borsoztam, kevés oregánót tettem rá és felöntöttem házi paradicsomlével, majd hozzáadtam egy egész paradicsomot, felaprítva. Ezzel nyugodtan lehetünk bőkezűbbek, én most ennyit találtam a hűtőmben. Fedő alatt puhára pároltam, közben egy másik serpenyőben megolvaszottam öt deka vajat és megpirítottam rajta három fakanálnyi lisztet és kb négy deci tejjel besamel mártást főztem.
A lasagne tálam alját és oldalát vékonyan megkentem olajjal, majd az alját kibéleltem krumplival. Erre mártás, majd hús került, amit előtte összeturmixoltam (célszerűbb darált húsból készíteni az ételt)ezt még kétszer megismételtem, a tetejére krumpli került, egy kevés megmaradt besamellel vékonyan bevonva, hogy ne száradjon ki sütés közben, majd megszórtam alaposan reszelt sajttal.
Negyven perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése